Isnin, 7 Januari 2013

Because of KPOP

Assalamulaikum & annyeong..

Pernah dengar tak..alasan untuk break up sebab terlalu minat Kpop???

Ni first time aku dengar someone break up atas alasan si gadis suka sangat tengok Kpop..
kenal bukan main lama..2 tahun kowt..tapi lastly break up..atas alasan seperti yang telah aku taip diatas..sebab KPOP!!!

Permulaan cerita

Si boy konon nya sangat sayang kepada si girl. Dia tahu bahawa si girl sangat suka mendengar & menonton lagu dan drama korea..Pada satu hari..si Boy bertanya " awak boleh tak kurangkan tengok Kpop tu"..
si girl menjawab " awak, saya suka tengok sebab lagu & cerita dorang best"..si boy " ok lah" (konon nya memahami)..so mereka pun meneruskan hubungan seperti biasa..

Pertengahan cerita

Satu hari si boy berkata " awak ni selalu tengok Kpop..macam mana la nanti kalau kita kahwin"
si girl " saya still akan tengok jugak"..si boy " sudah la tu awak..jangan la tengok Kpop tu lagi..bila nak saya masuk meminang kalau awak suka sangat tengok Kpop?" si girl "(dengan nada merajuk + berangin..serta sambil melepaskan keluhan) bagi masa 2 tahun lagi..untuk lupakan Kpop.. si boy " (dengan nada merajuk) ok..awak lebih pilih Kpop..tak pe"

Klimaks cerita

Cerita mereka berterusan sampai lah bulan November 2012..si boy cakap dia pergi offshore..3 minggu dia takkan contact..si girl pun ok je..so bermula lah kisah..si girl menjadi stalker dekat FB si boy..& dia mendapati si boy telah meletakkan engaged with ******..hahahahaha..-----> pe perasaan si girl??

Klimaks ke 2

Even si boy letak engaged with *******..dia still sabar..sebab tu bukan 1st time si boy buat macam tu..
kebetulan pula si girl akan konvo pada bulan 12..so si girl pun banyak post  status tentang konvo dia..mengharap si boy baca status dia..tapi malang nya..even si boy online..dia tak pernah singgah untuk komen pasal konvo..jadi si girl pun pergi konvo dengan separuh happy..

Epilog 
Si girl upload picture konvo dia..kemudian si boy pun PM..si boy kata " congrats"..si girl " thanks"
si boy " saya kecewa..awak x jemput saya ke konvo awak pun"..si girl " saya banyak post komen pasal konvo saya..tapi awak x pernah komen"..si boy" awak harap saya baca komen awak ke? saya kecewa dengan awak"..si girl " awak tak pernah baca status saya..tapi awak selalu baca status "dia"..
si boy " ok..saya salah..tapi awak tahu kan..saya tak suka Kpop"..hahahaha..di situ lah berakhir nya hubungan 2 tahun..because of Kpop!!!!!

Conclusion
***  for me..i will accept anything about the person i like..if he love Kpop or anything..that just a hobby..as long as they still remember Allah & Rasul..also Islam as he/ her religious..

***  if you have someone else..please speak the truth..don't use another reason to break someone heart.it will be the deep scar which can't see through eyes..

*****************syersyahirah********************************

Tiada ulasan:

Catat Ulasan